Kirjoitin noin kuukausi sitten edellisen postauksen liittyen Bikini meals- dieettiin, jonka ostin Ilona Siekkiseltä. Kerroin edellisessä postauksessa neljästä ensimmäisestä viikosta, jotka sujuivat aika hyvin. Lyhyesti; ensimmäisillä neljällä viikolla painoa tippui lopulta 5,3 kiloa, vaikka paino jummasi hetken aikaa paikallaan viikkojen 3-4 aikana.





Viikoilla 5-8 motivaatio oli aika korkealla ja paino tippui mukavaa, n. kilo viikossa vauhtia. Viimeisellä viikolla keskittyminen herpaantui muuttokuvioiden takia ja tuli syötyä useammin ulkona, sillä en jaksanut tehdä ruokia valmiiksi etukäteen.

Dieetillä tärkeintähän on etukäteen suunnitteleminen, eli tässä tapauksessa meal preppaus, josta pidän kovasti ja teenkin usein ruokaa valmiiksi töihin ja suunnittelen hyvin päivän ateriani. Suunnitelmallisuus on tärkeää myöskin treenaamisessa. Mulla ei ole treenipäiviä erikseen sovittu, mutta treenaan kolmijakoisella ohjelmalla tällä hetkellä 3-5 kertaa viikossa. Näiden lisäksi teen matalasykkeistä, esim reipasta kävelyä, 2-4 tuntia viikossa.



Monia saattaa kiinnostaa, kuinka helposti dieetillä repsahtaa. Ja kyllä itsekin repsahdin muutamaan otteeseen nyt loppupuolella. Söin kaverin tekemää pullaa, suklaata ja vähän protskujäätelöä, mutta en usko että sillä on loppupeleissä niin suurta merkitystä. Pahimmat gravingsit olivat sushi ja poke bowl joita kaipaan paljon tätä tekstiä kirjoittaessanikin Raumalla. Täällä ei niin helposti nimittäin saakaan kyseisiä ruokia esimerkiksi kotiovelle.



Nyt dieetin jälkeen paino oli tippunut yhteensä n. 7 kiloa, joka on vähemmän kuin olisin halunnut. Edellisessä postauksessa sanoin, että olisin halunnut painon tippuvan tälläkin dieetillä kahdeksan kiloa, Nyt aion kumminkin jatkaa treenaamista ja katson mitä pistän suuhuni. Kaikenkaikkiaan mun paino on tippunut 13 kiloa, eli jotain tapahtuu myös dieettien välillä. Tulen varmaan blogiin kirjoittelemaan lisääkin hyvinvointijuttuja jatkossa, sillä mua ainakin kiinnostaa lukea muiden elämäntapamuutoksista.
SHARE 0 comments

Add your comment

© Saara Kia · THEME BY WATDESIGNEXPRESS